Internet via SSHnet

Dit artikel is alleen bedoeld voor bewoners die in een pand wonen waar SSHnet is.

Moet ik zelf internet regelen? 

Op Mijn SSH (menu 'Mijn woonruimte') lees je hoe het internet in jouw pand is geregeld. Veel SSH-panden zijn aangesloten op SSHnet. De informatie hieronder is alleen relevant voor de huurders die in deze panden wonen. 

Waarom moet ik betalen voor internet?

De afgelopen vijftien jaar heeft de SSH de service gratis kunnen aanbieden. Helaas is dit met de huidige gestegen kosten niet meer mogelijk. De maandelijkse bijdrage van 4,50 euro is nodig om kwalitatief goed internet en regulier onderhoud te kunnen bieden, en zal ook gebruikt worden om nieuwe studentencomplexen aan te sluiten op SSHnet.

Ik wil geen SSHnet, Kan ik me ook afmelden?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Hoe weet ik of ik SSHnet heb? 

Ga naar Mijn SSH en klik op 'Mijn Woonruimte'. Daar vind je meer informatie over het internet in jouw studentencomplex. 

Veelvoorkomende internetproblemen

De meeste huurders melden de volgende problemen bij ons: 

  • Ik heb geen internetverbinding
  • De wifi is heel traag
  • De TV geeft een foutmelding
  • De TV geeft een blokkerig beeld
  • Ik ben in quarantaine geplaatst

Om een poging te doen jouw internetprobleem op te lossen, is het belangrijk om te weten waar je woont. Klik daarom hieronder op de naam van jouw pand. Je komt dan op een pagina met informatie over en oplossingen voor jouw specifieke situatie. 

Belangrijke documenten

Ik ben (tijdelijk) gestopt met mijn studie. Kan ik nog gebruik blijven maken van SSHnet? 

Als je (tijdelijk) met je studie stopt, dan stopt je account van eduroam ook. De oplossing: maak een persoonlijk account aan op www.publicroam.nl. Overal waar wij eduroam aanbieden is ook publicroam beschikbaar.