Deze pagina is bedoeld voor bewoners van de Opaal, Hatta, Easmus International House, Baobab, Alexander Numankade 1, Predikherenstraat 19A (Utrecht), Upsilon, Winschoterdiep, Plutolaan, Libertas en Proxima (Groningen).
Op jouw kamer is er alleen wifi via eduroam of publicroam. Publicroam moet je alleen gebruiken als je geen eduroam kunt gebruiken; er zitten namelijk beperkingen op.
Waar vind ik het WiFi-wachtwoord?
Om ervoor te zorgen dat je verbonden bent met de WiFi, moet je inloggen met je eduroam account. Dit account krijg je via je onderwijsinstelling.
Ik ga afstuderen/studeer niet meer. Hoe gebruik ik de WiFi
Na je afstuderen kun je je eduroam account nog tot drie maanden blijven gebruiken. Als je onlangs bent afgestudeerd en minder dan drie maanden geleden bent gestopt, zou je account nog actief moeten zijn. Na deze periode wordt je account gedeactiveerd.
Als je Wifi-verbinding plotseling stopt, controleer dan of je nog steeds je oude Eduroam-account gebruikt. Als dat het geval is, moet je een nieuw Eduroam-account aanvragen bij je huidige onderwijsinstelling om weer toegang te krijgen. Studeer je niet meer? Dan kun je een eigen Publicroam-account aanmaken via https://publicroam.nl/en en verbinden met Publicroam
Ik heb een ander probleem met de WiFi
Mocht je problemen hebben, stuur dan een mail naar helpdesk@sshnet.nl en beantwoord daarin deze vragen:
Persoonlijke gegevens:
- Naam
- Adres met kamernummer, inclusief woonplaats
- Telefoonnummer.
- De gebruikersnaam (niet het wachtwoord!) voor je eduroam of publicroam account.
Uitleg van het probleem:
- Wat is het probleem?
- Is er geen WiFi, is het langzaam (speedtest?), duurt het verbinden lang?
- Heb je dit op al je apparaten of alleen bij één apparaat?
- Weet je of er soortgelijke klachten zijn van andere bewoners?
- Wat voor apparaat betreft het?
- Laptop, tablet, mobiel
- Merk en eventueel type