Reparatie

Hoe dien ik een reparatieverzoek in?

Er is (bijna) niks vervelender dan een kapotte verwarming, lekkage of een internetstoring! Dat snappen we heel goed. 

  • Heeft iets spoed en moet het zo snel mogelijk worden opgelost worden? Bel dan 088-7304200. Voor noodgevallen, bel (ook) 112.
  • Wil je een reparatieverzoek doorgeven dat geen spoed heeft? Gebruik dan Mijn SSH en doorloop stap-voor-stap het reparatieformulier. Binnen vijf werkdagen word je gebeld door één van onze aannemers.

Ben je een onderhuurder? Dan heb je helaas geen pagina 'reparatieverzoek' op Mijn SSH. Wat je het beste kunt doen, is de oorspronkelijke huurder vragen om een reparatieverzoek in te dienen met jouw telefoonnummer erbij. 

Wanneer ben ik zelf verantwoordelijk voor een reparatie? 

In ons onderhouds-ABC lees je in welke situaties een reparatie de verantwoordelijkheid van de SSH is, en wanneer je het op eigen initiatief en kosten moet laten herstellen. 

Internet werkt niet. Wat kan ik doen?

Als Internet niet werkt of er is een storing, dan kun je op deze pagina bekijken of jouw pand is aangesloten op SSHnet. Als dat zo is, bekijk dan de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Stuur dan een mailtje naar helpdesk@sshnet.nl. Tip: stuur het outletnummer mee dat op het internetkastje staat. De helpdesk kan dan op afstand nagaan wat er misgaat. Heb je geen SSHnet? Neem dan contact op met de desbetreffende internetprovider.

Wat verstaan jullie onder spoed? 

Onder spoed verstaan we reparaties die met het oog op de veiligheid van bewoners snel moeten worden opgelost. Denk bijvoorbeeld aan een situatie waarin er geen warm water is, een lekkage, een stroomstoring of liftstoring. Maar ook een niet-werkende brandveiligheidsvoorziening, gevaarlijke ruitschade of een situatie waarin iemand zichzelf per ongeluk heeft opgesloten zien wij als spoed. Bel in zo'n geval 088-7304200. Is er brand of een andere gevaarlijke situatie? Bel dan (ook) 112. 

Kan ik namens mijn hele huis een reparatie doorgeven? 

Je geeft je reparatieverzoek alleen voor jezelf door. Heb je een algemeen probleem doorgegeven (zoals een niet-werkende verwarming) en weet je dat je huisgenoten tegen hetzelfde probleem aanlopen? Laat hen dan ook een reparatieverzoek voor zichzelf indienen.

Wanneer komen ze 't maken? 

Je melding komt binnen bij een externe reparatielijn; zij weten hoe ’t werkt bij de SSH en selecteren de juiste aannemer. De aannemer belt je zo snel mogelijk om een afspraak in te plannen. Zorg er dus voor dat je telefonisch bereikbaar bent nadat je een reparatieverzoek hebt doorgegeven! Je ziet de status van je reparatieverzoek als je op bovenstaande button klikt. Overigens is het soms is het niet nodig om een afspraak met jou in te plannen, bijvoorbeeld als je een melding hebt gemaakt voor een algemene ruimte van het gebouw. Het is hiervoor niet nodig dat je thuis bent om de deur open te doen voor de monteur, vandaar dat je niks hoort. Heb je wel een reparatieverzoek doorgegeven voor jouw eigen woonruimte, maar heb je na vijf werkdagen nog niks gehoord? Neem dan even contact met ons op, dan controleren we de status van je verzoek.

Zorg ervoor dat je telefonisch bereikbaar bent 
nadat je een reparatieverzoek hebt doorgegeven!


Er is iemand geweest maar het is weer kapot.  

Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Wil je opnieuw een reparatieverzoek doorgeven via Mijn SSH? Sorry voor het ongemak! 

Mijn reparatieverzoek is afgewezen. Waarom?

Is je reparatieverzoek afgewezen? Waarschijnlijk gaat het dan om schade waarvoor je zelf verantwoordelijk bent en die dus voor jouw eigen rekening komt. Meer informatie hierover vind je in ons onderhouds-ABC. Heb je 't idee dat je verzoek onterecht is afgewezen? Neem dan contact met ons op.

Help, ik ben m'n sleutel kwijt! 

Ben je je sleutel kwijt of heb je jezelf buitengesloten? Op Mijn SSH (Mijn woonruimte) vind je instructies wat te doen. 

Ik heb een inboedelverzekering via de SSH. Wat valt daaronder?

De inboedelverzekering is standaard opgenomen in je huurovereenkomst. Heb je een eigen inboedelverzekering en wil je de inboedelverzekering uit je huurcontract halen? Neem dan contact ons op. Heb je schade en is de inboedelverzekering opgenomen in je huurprijs? Meld de schade dan binnen drie dagen bij onze verzekeraar 'Raetsheren van Orden' via telefoonnummer 072-5414151. Houd het polisnummer 990-246577 bij de hand. De polisvoorwaarden vind je hier, maar je kunt ook de samenvatting van de polisvoorwaarden lezen. Dit staat ook op Mijn SSH. De verzekeraar zal de schade-afhandeling verder met je bespreken.